Online Lansman | Dell Technologies ve GlassHouse’tan Yeni Çözüm: On Premise Cloud

KALİTE GÜVENCESİ

Kalite Güvencesi bir kuruluşun müşterilere mümkün olan en iyi ürünü veya hizmeti sunmasını sağlama faaliyetidir. Kalite güvencesi, bir ürünün tüm geliştirme sürecine bakan ve gelecekteki hataları önleyen sistematik bir yaklaşımdır. Sistematik yaklaşım bir standartla karşılaştırma, süreçlerin izlenmesi ve hata önleme sağlayan ilişkili bir geri besleme döngüsüdür.

ISO (Uluslararası Standartlar Örgütü) kalite güvencesi uygulamalarının arkasındaki ve süreçlerin haritalandırılmasındaki itici bir güçtür. Birçok şirket kalite güvence sistemlerinin yerinde ve etkili olmasını sağlamak için ISO 9000 kullanmaktadır.

Kalite güvencesi, bir şirketin müşterilerin ihtiyaçlarını, beklentilerini ve gereksinimlerini karşılayan ürünler ve hizmetler üretmesine yardımcı olur. Şirketler kalite güvencesi ile müşterilere güven ve sadakat kazandıran yüksek kaliteli ürün teklifleri sunar. Kalite güvence programı tarafından tanımlanan standartlar ve prosedürler, ürün kusurlarının ortaya çıkmadan önce engellenmesine yardımcı olur.

Yazılım kalite güvencesi (SQA), geliştirme döngülerini sistematik olarak iyileştirmek için gerekli kalıpları ve eylemleri bulur. Yazılım kalite güvencesiyle geliştiriciler için hataları ortaya çıkmadan önce önleyebilir. Bu yüzden yazılım kalite güvencesi, geliştirme zamanından ve giderlerinden tasarruf edilmesi açısından önemli hale gelmiştir. Çok sayıda yazılım kalite güvencesi stratejisi bulunmaktadır. Her geliştirme süreci iş verimliliğini optimize etmeye çalışır.

Sözlük Ana Sayfası