Sitemizi kullanabilmeniz için tarayıcınızda javascriptlerin çalışmasına izin vermelisiniz.

Monitoring as a Service

Dijitalleşme ile birlikte iş birimlerinin Bilişim Teknolojileri departmanlarından beklentileri her geçen gün artıyor.

Modern BT altyapıları boyut, ölçek ve karmaşıklık bakımından büyümeye devam ederken, daha yüksek SLA'lere (hizmet seviyesi anlaşmaları) olan talep de artıyor. Ne yazık ki, BT departmanlarının bütçe ve kaynakları bu beklentilerle aynı oranda artmıyor.

Altyapılar büyüyüp, sistem karmaşıklıkları artarken, sistemler daha önce görülmemiş miktarda ve çeşitlilikte log, veri akışı ve makine verisi oluşturuyor. Bu verilerden eyleme geçirilebilir bilgi elde edebilmek  işletmeler için muazzam bir fırsat. Şirketler bu fırsattan yararlanabilmek için oluşturulan verileri gerçek zamanlı olarak toplama, analiz etme, görselleştirme ve yanıtlama yeteneğine ihtiyaç duyuyorlar. Maalesef pek çok şirket toplayabileceği verileri izleme ve analiz edebilme altyapısına sahip değil. BT altyapıları gerektiği gibi izlenemediğinde karşılaşılacak uzun servis kesintileri, son kullanıcıların karşılaşacağı sorunlar  göz önüne alındığında fırsatların büyüklüğü kadar, risklerin de büyüklüğü ortaya çıkıyor.

Birçok BT kuruluşu, altyapı verilerini toplamak, analiz etmek ve görselleştirmek için yazılım çözümlerine yatırım yapmıştır. Ne yazık ki sadece endüstri lideri bir izleme yazılımını satın almak, işletmelere veri izleme ve analiz edebilme yetkisini katmaz.
 

İşletmeler altyapı ve uygulama verilerini toplamaya, analiz etmeye, görselleştirmeye ve bunlara cevap vermeye çalışırken 4 ana engelle karşı karşıyadır:

 
  • İzleme ortamının ilk kurulumunda ihtiyaç duyulacak deneyimli izleme uzmanlarının eksikliği,

     
  • null

    İzleme yatırımının başarısı ancak  doğru KPI’ların (temel performans göstergeleri) ve anlamlı performans eşiklerinin (threshold) seçilmesi ile mümkün olur.  Bu seçimlerin yapılması için deneyimli danışmanlara ihtiyaç vardır.  Maalesef sık karşılaşılan bir durum, bir işletmenin yeni bir izleme yazılımına yatırım yaptıktan sonra analiz edilemeyecek  miktarda alarma maruz kalmasıdır. Bu durumdaki işletmeler bir süre sonra maruz kaldıkları yüksek miktardaki alarm emaillerini dosyalamak için bir Outlook kuralı oluştururlar ve izleme çözümünün yarattığı çoğu alarmı analiz etmemeye başlarlar.

     
  • null

    Şirketler BT altyapı ve uygulamalarını bir izleme çözümüne bağlarken, “monitörleri” izlemek için bir operasyon merkezi kurmaları gerekir. 7/24 çalışan bir operasyon kurulumuyla ilgili zorluklar karmaşıktır. Şirketlerin sadece teknolojik zorlukları göz önünde bulundurmakla kalmayıp, 7/24 BT operasyonunu desteklemek için İK süreçlerini de tasarlamaları gerekmektedir.

     
  • null

    BT hızla gelişir. Şirketler yeni iş alanlarına girerler, BT tedarikçileri arasında geçiş yaparlar, container gibi yeni teknolojileri kullanmaya başlarlar. Bu değişiklikler ile  izleme ortamının yeniden tasarlanması, yeniden konuşlandırılması ve desteklenmeye başlanması gerekir.


Altyapı ve uygulama verilerini izlemekle ilgili zorlukların üstesinden gelmek maliyetlidir. Neredeyse tüm işletmelerin 7/24 desteklenmesi gereken iş yükleri olsa da, çok azı 7/24 iş yüklerini desteklemek için gerekli yatırımları yapmıştır.

GlassHouse Monitoring as a Service uygun maliyetleri ile işletmelerin 7/24 BT uygulama ve altyapı verilerini toplamasına, analiz etmesine ve yanıtlamasına olanak tanır.

GlassHouse Monitoring as a Service ile, GlassHouse'un son teknolojileri kullanan Proaktif Operasyon Merkezinden istifade ederek ön yatırımsız birinci sınıf bir hizmet tüketebilirsiniz. MaaS çözümünü yaratırken GlassHouse, basit durum izlemenin (status monitoring) ötesine geçmek amacıyla yola çıktı. GlassHouse Monitoring as a Service, işletmelere benzersiz uygulama performansı izleme (application performance monitoring) olanağı sağlar.

Uygulama Performansı İzleme, uygulama metriklerini bir gösterge tablosuna (dashboard) göndermekten daha fazlasıdır. Amaç iş uygulamalarınızın performansının izlenmesi ve sorunların raporlanması ile uygulamaların her zaman beklendiği performansı vermesini sağlamaktır.
 

GlassHouse Monitoring as a Service hangi altyapıları izleyebilir?


GlassHouse Monitoring as a Service altyapınızın bulunduğu fiziksel yerden bağımsız olarak son kullanıcılara kesintisiz yüksek kaliteli hizmetler sunmanızı sağlar: kurum içinde (on premise), bir barındırma merkezinde (hosted) ya da Amazon AWS, Windows Azure veya GlassHouse Cloud gibi bir genel bulut ortamında.
 

AĞ İZLEME

FİZİKSEL SUNUCU İZLEME

SANAL SUNUCU İZLEME

VERİTABANI İZLEMESİ

Uygulama verimliliğini izlemek için veritabanı niteliklerini ölçme.

HETEROJEN UYGULAMA ORTAMLARINI TEK KONSOLDAN İZLEME

GERÇEK TARAYICI İLE SENTETİK UYGULAMA İZLEME

ARA KATMAN (MİDDLEWARE) VE MESAJLAŞMA KATMANI İZLEMESİ

Desteklenen örnek kurumsal teknolojiler:

UYGULAMA SUNUCULARI İÇİN İZLEME

Desteklenen örnek kurumsal teknolojiler:

WEB SUNUCULARI VE SERVİSLERİ İÇİN İZLEME

Desteklenen örnek kurumsal teknolojiler:



 

GlassHouse Monitoring as a Service'le sizin işletmenize değer katmaya nasıl başlarız?


GlassHouse Monitoring as a Service işletmenizin kritik iş süreklerini desteklemek için uyarlanarak uygulanan bir servistir. Sizin ortamınız için doğru izleme hizmetini oluşturmak amacı önce en önemli süreçlerinizi ve mevcut BT ortamınızı anlamak amacıyla sizinle mülakatlar yapıyoruz. Daha sonra dört adımlı bir metodoloji kullanıyoruz.
 

ADIM 1

Projenin ilk adımı, sizden aldığımız bilgilerle izleme ortamınızı GlassHouse Cloud ortamında oluşturmak,

ADIM 2

İkinci adımı işletmenizin ihtiyaçlarını karşılayan KPI’ları ve eşikleri (threshold) tanımlamak,

ADIM 3

Üçüncü adımı topladığımız verilere uygun tepkileri vermeye başlamak,

ADIM 4

Dördüncü adımımız izleme çözümünüzü iş hedeflerinize ve BT ortamınıza sürekli olarak uyarlamak.

 

Neden GlassHouse Monitoring as a Service?

 
  • Türkiye’de kurulmuş, kanunlarımıza uygun bulut hizmeti

    GlassHouse Cloud çözümlerinin tamamı Türkiye’deki Tier 4 ready veri merkezimizden Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına uyularak sağlanır.

  • Veri yedekliliği ve iş sürekliliği GlassHouse’un DNA’sının bir parçasıdır

    GlassHouse 2004’de veri yedekliliği ve iş sürekliliği odaklı bir firma olarak kuruldu. Geçen yıllar içerisinde Türkiye’nin telekom şirketleri, bankaları, holdingleri, sanayi şirketleri ve devlet kurumlarının da arasında bulunduğu yüzlerce işletme ile veri yedekliliği ve iş sürekliliği projeleri yaptık. Bu tecrübelerimiz sayesinde BT’yi yoğun olarak kullanan işletmelere iş sürekliliği sağlamaya yönelik bir organizasyon ve kültürümüz var. 7/24 operasyonumuzu desteklemek için yaptığımız teknoloji ve insan gücü yatırımından, siz de BT altyapılarınızı bize emanet ederek yararlanabilirsiniz.

  • Yüksek kaliteli altyapı kullanımına fırsat verir

    İzleme (monitoring) teknolojileri hızla gelişmektedir. Çoğu zaman bir çözüm oluşturmak için birden fazla araç kullanılmasına gerek duyulmaktadır. GlassHouse, izleme kapasitemizi geliştirmek için araştırma ve geliştirmeye sürekli yatırım yapmaktadır. Bize emanet ettiğiniz iş yüklerini üreticilerin en iyi uygulamalarını kullanarak kurduğumuz bulutta işleterek, sizleri endişe etmeyeceğiniz bir BT altyapısına kavuşturuyoruz.

  • Ana faaliyet alanınıza odaklanmanıza destek olur

    GlassHouse Cloud çözümleri BT takımının yoğunluğunu azaltarak BT organizasyonunun BT altyapısı yerine, şirketin ana faaliyet alanını desteklemeye odaklanmasına yardımcı olur. Aynı zamanda GlassHouse Cloud servisleri CAPEX bütçenizi BT altyapısı satın almak yerine, ana faaliyet alanınıza yatırım yapmak için kullanmanızı sağlar.

  • GlassHouse Cloud’la daha hızlı yenilik yapın

    GlassHouse’un bulut platformuna geçtikten sonra fikirlerinizi gerçeğe dönüştürmek için günlerce ve hatta haftalarca yeni donanım veya yazılım temini ve kurulumunu beklemenize gerek kalmaz. Sunucularımız her zaman sizin uygulamalarınıza ve kullanımınıza hazır.

  • BT altyapınızın güvenlik, dayanıklılık ve desteklenebilirliğini arttırın

    GlassHouse BT altyapılarını yoğun olarak kullanan ‘enterprise’ yapıları desteklemeye odaklanmış bir organizasyondur. İş yüklerinizi bizim platformumuza koyduktan sonra yazılım veya donanım güncellemeleri, bakımları ve tamiri ile uğraşmaktan kurtulacaksınız. GlassHouse’un tecrübeli ekibi BT altyapınıza işletmenize layık bir şekilde bakarken, siz ana faaliyet alanınıza odaklanabileceksiniz.

 
 

GlassHouse Cloud Hizmetleri

GlassHouse Cloud İzleme Hizmeti hakkında detaylı bilgi almak ister misiniz?
Hemen Görüşelim
Bilgi Merkezi İçerikleri

Blog Yazıları